استراتژی ها و اصول توسعه دوچرخه سواري در شهر تهران
استراتژي هاي سند استراتژیک توسعه دوچرخه سواري در شهر تهران عبارتند از:
* استفاده از سیستم دوچرخه اشتراکی در مناطق مرکزي شهر تهران (مناطق 6 ،7 ،11 و 12) براي انجام آخرین
کیلومتر سفر
* استفاده از دوچرخه شخصی در مناطق غیرمرکزي براي اولین کیلومتر سفر و در محدوده ایستگاه هاي اصلی
حمل و نقل عمومی (اتوبوس و مترو)
تصویر- استراتژي توسعه دوچرخه سواري در شهر تهران
اصول مهم براي انجام اقدامات در راستای توسعه دوچرخه سواري در شهر تهران عبارتند از:
* اجتناب از تقلید راهکارهاي مرتبط با دوچرخه از شهرها یا کشورهاي دیگر
* فراهم کردن زیرساخت لازم است اما کافی نیست.
* ملزومات و پیش نیازها براي تردد بیشتر دوچرخه سواران فراهم و اجرا گردد.
* از مناطقی با بیشترین پتانسیل توسعه دوچرخه سواري شروع کنید.
* توسعه مناطق مساعد براي دوچرخه سواري
* اتصال محدوده هاي مساعد دوچرخه سواري با مسیرهاي دوچرخه
* تشکیل شبکه متصل از مسیرهاي دوچرخه
* توسعه معابر شهري با پروفایل استاندارد که شامل مسیر دوچرخه هم باشد
* یافتن راهکار براي تردد دوچرخه در تقاطع معابر شریانی
* سیستم دوچرخه اشتراکی با لحاظ کردن ویژگی هاي تهران اجرایی شود
* تهیه استاندارد براي مقاطع عرضی معابر شهري
* تهیه استاندارد براي آرام سازي ترافیک در محدوده هاي مورد نظر براي توسعه دوچرخه سواري
* بهبود کیفیت فضاهاي عمومی موجود
* برخورد قانونی درمیان مدت، با دوچرخه مانند موتور سیکلت و با موتور سیکلت مانند خودرو
ساختار سند استراتژیک توسعه دوچرخه سواري تهران- کلیک کنید
اهداف کمی و کیفی سند استراتژیک توسعه دوچرخه سواری شهر تهران-کلیک کنید
متدولوژی سند استراتژیک توسعه دوچرخه سواری در سطح شهر تهران-کلیک کنید