احتمالا یکی از بزرگترین تهدیدها برای رشد یک حوزه، پیچیده فرض کردن آن حوزه باشد.
وقتی که فقط محصولات اپل و سامسونگ را به عنوان مظهر نوآوری بدانیم.
وقتی که فقط حوزه های نانو و بیوتکنولوژی را به عنوان فنآوری باور داشته باشیم.وقتی که فقط بزرگی و ارتفاع یک بنا را به عنوان معیار خاص بودن و شکوه آن در نظر بگیریم.
وقتی که پیچیده بودن و غیرقابل فهم بودن یک برنامه استراتژیک، مهمترین شاخص قویبودن و درست بودن آن باشد.
این ویژگی عموماً در فرهنگهای کمتر توسعه یافته مشاهده میشود که همه چیز را در پیچیدهترین سطح آن میخواهند و حاصل این می شود که در سادهترین و ابتداییترین لایهها همواره درگیر مشکلات جدی هستند.
آنچه میبینید، طراحی چراغهای ترافیک در نقاط مختلف جهان است. کارهایی ساده و کم هزینه که میتواند تاثیری بسیار خوب بر روحیه و حال و هوای رهگذران و رانندگان خودروها داشته باشد. به این حوزه از نوآوری و خلاقیت، خلاقیت های روزمره گفته میشود. کارهایی با کمترین هزینه که بیشترین تاثیر بر حس و حال اطرافیان می گذارد.